מאיר את העולם בפרחים

פרחים תמיד נפלאים לעיצוב אווירה חגיגית בבית האמן יהודה אוזן לקח את הרעיון הזה צעד נוסף קדימה ובנה מנורות משפע של פרחי פוליאסטר קטנים וצבעונים

כתבות

מאיר את העולם בפרחים

הדלקת אורות הסטודיו חשפה בפני כאחת עשרות פרחים צבעוניים בתוך גופי תאורה מרהיבים שצמחו מתוך הקירות והתקרה, הפיחו, חיים ואור בחלל הגדול. יהודה, שיצירותיו נמכרות ומוצגות בגלריות מוסדות ובתים ציבוריים ופרטיים ברחבי הארץ והעולם, מכנה את עצמו בונה מנורות יש משהו בתואר זה המרמז על עבודת הכפיים האישית  המושקעת ביצירת כל אחת מהמנורות, גדולה כקטנה, אך למול הצבעוניות הפראית של הפרחים, ניתן לחשוב על גופי תאורה אלה כפיסול באור. הסטודיו נמצא בקיבוץ רמת הכובש, מרחק נסיעה של שתי דקות מכפר סבא, מקום בו השקט והטבע חוברים יחדיו. אלה מהווים תפאורה חיצונית לכל היופי והאור שיש בחלל הסטודיו ובגלריה הצמודה. נברשות גדולות תלויות מן התקרה, גופי תאורה צמודים לקיר, מנורות המזכירות משחקי גובה כמו מוביילים של אור, כולם מאופיינים בסימן ההיכר של אוזן, הפרחים המאירים והכדורים הזורחים אוזן התחיל לבנות מנורות לפני כ- 14 שנה, "הייתי חשמלאי שהתחיל להסתכל ימינה ושמאלה ולחפש משהו שונה שיפיץ אור". החיפוש אחר חומר הגלם המושלם הביא אותו לחיבור בין פליז, נחושת ויציקות פוליאסטר . כל פרח, עלה או גבעול בנברשות נעשה בעבודת יד; את יציקות הפוליאסטר והרכבת המנורות הוא עושה בסטודיו הממוקם בחדר האחורי. בשלל צבעים, מלוטשים ומורכבים תוך יצירת הרמוניה של צבע, צורה ופריים.

"החוצפה הישראלית פתחה דלתות, חזרתי ארצה עם אופטימיות ושאננות שגלריה בניו יורק מסכימה להציג מיצירותיי. הראשונה הייתה קשה, הוציאה לי את האוויר מהמפרשים, אבל הנחישות והאמונה שמה שאני עושה נכון עזרה לי להמשיך" אל השוק היפני הוא הגיע במקרה. באותה תקופה עיצב יהודה אוזן את הנברשות לחנויות של מיכל נגרין, התגובות מהמבקרים בחנות לא אחרו להגיע: יזם יפני פנה אליו ומשם הגיעה ההזמנה להציג בתערוכה. היפנים הידועים בעיצוב המינימליסטי ובחיבור לטבע, ראו ביצירות של אוזן השלמה וייחודיות וההזמנות הגיעו בזאת אחר זאת, בסטודיו ברמת הכובש ניתן לקנות מבחר קטן של מנורות ממלאי קיים. כשמרבית המנורות נמכרות לפי הזמנה אישית והתאמה מול הלקוח.

"במנורות שלי יש יחודיות אני אוהב לתת את אותה תחושה של משהו מיוחד לכל קונה, תוך שאני עוזר להתאים את המוצר הסופי לטעם ולמטרת השימוש". בניה של מנורה נמשכת בין 3-4 שבועות, ומחירה מתחיל מ- 500 שקלים למנורה תלויה והחל מ- 2000 שקלים לנברשת. לצד מוצרי התאורה התחיל יהודה להכין מוצרים משלימים כמו פמוטים ומחזיקי נרות, מתלים, קערות  דקורטיביות מסגרות תאורה סביב מראות או כיחידות שלמות הנתלות על התקרה, כשהמשותף לכולם הוא האלמנטים העיצוביים. אוזן עשה כברת דרך מהחלפת בתי מנורה להקמת מותג תאורה חובק עולנו. איש אחד שאסף את שלל כישרונותיו לכדי אומנות.

היפנים נדלקו

כל מנורה היא יצירת אומנות שלמה, למרות גבעולי הפרחים שכאילו פונים לכל כיוון ב"בלאגן", זהו בלאגן מאורגן ומחושב למדי. "חשוב לי שיהיו איזון וסימטריה", שיהיה איזון נין כמות הפרחים מאותו צבע, שלא יהיה אדום מדי,או חום מדי. יש לי סגנונות של מנורות אבל אין לי נוסחה קבועה, כל לקוח יכול לבקש ולהתאים את הגוונים והצבעים לחלל בו הוא ימקם את המנורה" "בצבעים יש אמירה" אומר אוזן "אנשים אוהבים דווקא את הצבעים החמים, צבעי השלכת. כשהם בוחרים נברשת היא מתחברת להם לחללים של אוכל, מקומות המשדרים חום ומשפחה. המנורה היא כמו תכשיט המקשט את הבית, נותן לו את הייחוד והטאצ' המיוחד שלו "לפני כמה שנים נכנס לחנות שלי זוג יהודים עשירים ממיאמי, הצבעוניות כבשה אותם הזמינו נברשת גדולה למבואה של הבית שלהם. כשאני אומר גדולה אני מתכון למשהו ע-נ-ק. הם הזמינו משהו "על עיוור" בלי  לדעת מה יקבלו כי לא הייתה לי דוגמא לגודל הזה. נסעתי עם כל החלקים מפורקים וישבתי שעות ארוכות להרכיב את המנורה בכניסה לבית. אני זוכר את הבעות הפנים שלהם, כאשר נדלקו האורות והחלל קיבל באחת מראה דרמתי באמצעות התוספת שהייתה עיצובית ופונקציונאלית כאחד. זו המוטיבציה שלי, אני מתרגש כשאני נכנס למסעדה או לבית של מישהו ורואה מנורות שלי". היום נדלקים האורות במנורות של אוזן בכל העולם. הפריצה הבינלאומית לא הגיעה בין לילה. כשהוא מצויד במזוודה מלאת דוגמאות, ובקור מקפיא עצמות של חורף ניו יורקי התדפק יהודה על דלתות הגלריות בניו יורק, מנסה את מזלו.

אולי יעניין אותך גם…

מאיר את העולם בפרחים

פרחים תמיד נפלאים לעיצוב אווירה חגיגית בבית האמן יהודה אוזן לקח את הרעיון הזה צעד…

קרא עוד

מוכר הפרחים המאירים

הדלקת אורות הסטודיו חשפה בפני כאחת עשרות פרחים צבעוניים בתוך גופי תאורה מרהיבים שצמחו מתוך…

קרא עוד

יהודה לייט – DESIGNER

הרחק מההמולה של תל אביב, בפינה שלקטה וכפרית בקיבוץ רמת הכובש שליד כפר סבא, נמצא…

קרא עוד

גופי התאורה של יהודה אוזן אצלך בבית
יהודה אוזן מעצב גופי תאורה לפי דרישה ובקשת לקוח, בהתאם לכל תקציב, גודל, צבע וכמות האור הרצוייה.

מוכר את יצירותיו ישירות ללקוח ובהתאמה אישית.

YehudaLight